Sztancowanie - sposób na nieoczywiste kształty

Opakowania na produkty nie zawsze muszą być nudne i sztuczne. Coraz częściej mamy do czynienia z pięknymi pakunkami, skrywającymi w sobie ciastka, kosmetyki czy leki. Nietuzinkowe kształty można uzyskać dzięki technice sztancowania. Szukasz pomysłu na ciekawą promocję swoich produktów? Zobacz, co możesz uzyskać dzięki sztancowaniu.

Czym jest sztancowanie? Pod tą enigmatycznie brzmiącą nazwą kryje się metoda wykrawania papieru i kartonu. Wywodzi się ona ze sztuki introligatorskiej, a jej głównym narzędziem pracy jest wykrojnik. Sztancowanie wykonuje się wtedy, gdy niemożliwe jest wykorzystanie gilotyny. Dzięki tej metodzie można nadawać materiałom odpowiednie kształty oraz otwory. Z jej pomocą powstają składane opakowania z kartonu, kartki o różnych formach, kalendarze, a także wiele innych. Technikę tą można jednocześnie stosować z innymi metodami poligrafii, takimi jak: perforowanie, bigowanie czy też wytłaczanie. Dużą zaletą tej techniki jest to, że wycinane kształty mogą być bardzo skomplikowane.

Metody sztancowania

Sztancowanie można wykonać za pośrednictwem dwóch metod. Są nimi:- sztancowanie płaskie – jest podstawową metodą. Dzięki niej można uzyskać wykrojniki to tektur oraz kartonów, służących do powstania produktów marketingowych. W tym procesie wykorzystywane są prasy hydrauliczne, których celem jest odpowiednie dociśnięcie wykrojnika. Stosowane są do obróbki materiałów grubszych, takich jak metal, tkaniny czy filc.- sztancowanie rotacyjne – wykonywane jest przy pomocy specjalnych maszyn mogących obracać ostrzem. Odpowiednio zamocowana matryca wykrawa kształty na różnych poziomach. Są lepiej przystosowane do pracy z lżejszymi materiałami jak papier. Odpowiednia konstrukcja maszyny pozwala dna dokonywanie bardzo złożonych cięć. Wyróżniają się tym, że są przystosowane do korzystania z różnego rodzaju matryc.

Sztancowanie – zalety

Proces sztancowania pozwala na uzyskanie nieoczywistych i charakterystycznych form wyciętych z papieru lub kartonu. Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi klienta. Dlatego tak chętnie służą do akcji marketingowych. To świetny sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji. Niecodzienne opakowania są obiektem zainteresowań takich branże jak:- cukiernicza,- kosmetyczna,- spożywcza,- przemysłowa,- farmaceutyczna. Ze sztancowania korzystają wszelkie firmy, gdzie ważną rolę w promocji odgrywają firmowe gadżety. Bogatą ofertą w tym zakresie może poszczycić się drukarnia Aria. Swoimi usługami trafia zarówno do dużych przedsiębiorstw, jak i małych firm.

0 I like it
0 I don't like it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *